Irena Roglič Kononenko in Igor Kononenko

Irena Roglič Kononenko univ. dipl. psihologinja in prof. slovenskega in nemškega jezika
Telefon: 041 463 704; e-naslov: irena.roglic@ gmail.com

Irena Roglič Kononenko (1958) je psihologinja in prevajalka. Dve desetletji se ukvarja z Bachovo cvetno terapijo. Ustanovila je Inštitut za Bachovo cvetno terapijo, psihično pomoč in umetnostno terapijo v Ljubljani. Ljudem pripravlja Bachove kapljice in izobražuje Bachove cvetne pomočnike na celoletnih seminarjih, prevaja in piše knjige o Bachovi cvetni terapiji, vodi cvetne delavnice in plese v krogu za Bachove cvetove. Dodatno se je izobraževala v triletni podiplomski šoli psihološke astrologije Viktorja Gerkmana, za svetovalko z Bachovimi kapljicami na Bachovem inštitutu na Dunaju pri Mechthild Scheffer ter za plese v krogu pri Marianne von Schwichow, dr. Gabriele Wosien in Kyriakosu Chamalidisu. Skupaj z možem Igorjem sta pripravila komplet 39 Bachovih esenc po originalni recepturi dr. Edwarda Bacha. Leta 2017 je napisala (obsežno) knjigo Bachove kapljice – Mir v duši.

Prof. dr. Igor Kononenko, univ. dipl. inž. računalništva in informatike

Igor Kononenko (1959) je doktoriral leta  1990 iz računalništva in informatike na Univerzi v Ljubljani. Bil je redni porofesor na Fakulteti za računalništvo in informatiko v Ljubljani in predstojnik Laboratorija za kognitivno modeliranje. Njegova raziskovalna področja so bila umetna inteligenca, strojno učenje, nevronske  mreže in kognitivno modeliranje. Je (so)avtor 225 znanstvenih  člankov na teh področjih ter 13 učbenikov  (dve knjigi izšli v Angliji). Dvakrat je bil predsednik programskega odbora Mednarodne kognitivne  konference v Ljubljani in enkrat v Kamniku. Konec leta 2023 se je upokojil. Poleg umetne inteligence ga zanima tudi naravna inteligencasamozdravljenjekomplementarna medicinarelacija med znanostjo in duhovnostjo ter duhovna modrost. Skupaj z Ireno sta leta 2007 napisala knjigo Učitelji modrosti, katere prevod v angleščino z naslovom Teachers of Wisdom je izšel leta  2010 v ZDA. Leta 2014 sta izdala knjižico 39 pesmi in plesov za Bachove cvetove skupaj z 2 CDjema, na katerih Igor in Irena pojeta vseh 39 pesmi ob spremljavi Igorjeve kitare.
Tu je kratek opis Igorjevega življenja in dela: Igor Kononenko
Tu so opisane njegove osebne izkušnje na duhovni poti in zbrana mnoga koristna besedila:
AURA, BIOENERGIJA, ZNANOST in DUHOVNOST, DUHOVNA MODROST

 


Video posnetek Studia 12: Pogovor z Ireno o Bachovi cvetni terapiji


Posnetek Ireninega predavanja v Brežicah aprila 2019: Bachova cvetna terapija: pomoč v čustvenih stiskah


Irena Roglič Kononenko: Astrologija kot orodje pri psihološki pomoči

(Objavljeno v reviji Društva študentov psihologije Slovenije Panika)


Iz knjige Irene Roglič Kononenko: Bachove kapljice, Mir v duši, 2017

 

Moja izkušnja

Prve Bachove kapljice mi je leta 1998 pripravil Viktor Gerkman, klinični psiholog in astrolog. Otrokova bolezen me je pripeljala do njega in kapljic. Lesnika in stoklasa sta bili v mešanici. Kako Bachove kapljice delujejo in če sploh delujejo, takrat zagotovo ne bi znala povedati. Nisem vedela, kaj lahko pričakujem. Niti približno si nisem predstavljala, katere zaznave in izkušnje bi bile lahko povezane z uživanjem kapljic.

A ko sem kmalu po tem v knjigarni naletela na knjigo Mechthild Scheffer Bachova cvetna zdravila v teoriji in praksi, je ta takoj vzbudila mojo pozornost. Prebrala sem jo na dušek. Bila je odkritje! Končala sem že drugi študij (najprej slavistiko in germanistiko, nato psihologijo), a svoje življenjske poklicanosti še nisem našla. Svoje delo – poučevanje sem imela rada, vendar sem s kotičkom srca še vedno iskala svoje poslanstvo. Delo, pri katerem bi z gotovostjo čutila, da sem na pravem mestu, in pomirjena in zadovoljna nehala iskati.

Mislila sem, da mi bo to gotovost prinesel študij psihologije, vendar sem se zmotila. Psihologija je bila zame veda o duši brez duše. Natančno zna razložiti posamezne psihične pojave, vendar se ji celota izmika. Kot telefonski imenik s številnimi podatki, s katerim nimam kaj početi. S knjigo Mechthild Scheffer pa je bilo drugače. Prvič sem začutila, da je tu opisano nekaj, s čimer bi lahko resnično pomagala. Ob študiju psihologije tega žal nisem začutila, čeprav je bilo to tisto, kar sem v psihologiji vedno iskala.

Knjiga Mechthild Scheffer se mi je zdela boljša od vsake psihološke knjige. Opisi stanj za posamezne Bachove cvetove so psihološki opisi, hkrati pa je v njih še nekaj več. Bachovo delo je duhovno delo, zdravljenje s cvetnimi esencami je duhovno zdravljenje – in kot tako edino resnično zdravljenje, namreč zdravljenje duše! Vse je dobilo svoj globlji pomen in smisel. Čutila sem, da želim o Bachovi cvetni terapiji izvedeti več. In da želim imeti vse Bachove esence, komplet Bachovih kapljic.

Tedaj Bachove kapljice v Sloveniji še niso bile dostopne, a »naključje« mi je pomagalo. Ob obisku pri nemški zdraviteljici Minnie Hein, ki je živela in delala v Peruju in Nemčiji ter zdravila z esencami, med drugim tudi z Bachovimi, se je izkazalo, da ima komplet Bachovih kapljic odveč in ga lahko da naprej. Minnie je močno vplivala na Igorjevo in moje življenje ter delo; dala mi je knjigo Odgovor angelov, ki se me je globoko dotaknila in sem jo prevedla v slovenščino. Moj prvi komplet Bachovih kapljic so bile stekleničke (10ml) angleškega proizvajalca Nelsona, v kartonski zeleni škatli, ki jo še danes hranim.

Prve kapljice zase sem si izbrala v stiski z nihalom nad vsako stekleničko in vprašanjem, ali je v tem trenutku esenca primerna zame ali ne. Časa za ponovno branje opisa stanj za posamezne esence namreč ni bilo, tako sem čutila. Izbrala sem si esenco pravega kostanja. Po razumskem razmisleku si je ne bi. Moj intuitivni (slepi) izbor pa me je pretresel. Ob branju opisa stanja in poglabljanju vanj sem morala priznati, da je to prava esenca zame.

Z Bachovimi kapljicami sem pomagala sebi, bližnjim, prijateljem in znancem. Kmalu sem se zavedla, da delam samo še to in da mi zmanjkuje časa za poklicno delo. Odločitev, da bom ljudem tudi poklicno pomagala z Bachovimi kapljicami, je bila naravna in samoumevna posledica. Pri Mechthild Scheffer na Dunaju sem se izobrazila za pomočnico z Bachovimi kapljicami. Pri Nemki Marianne von Schwichow sva se z možem Igorjem naučila plesov v krogu za Bachove cvetove.

Ob prvih, Viktorjevih kapljicah sama nisem opazila kaj posebnega. Mož pa je. Menil je, da sem se zelo spremenila. Danes menim, da je vplivalo name oboje: pogovor in kapljice. Brez dvoma lahko danes tedanje občutke povežem s pitjem Bachovih kapljic. Spominjam se, da se mi je prve dni uživanja kapljic zdelo, kot bi mi kdo spodmaknil trdna tla pod nogami. Tako zelo sem se dotlej trudila, da bi problematične stvari iz svojega življenja pometla pod preprogo, da se mi je zdelo, da mi je to že skoraj uspelo. A očitno samo začasno. Po kapljicah mi je bilo, kot da se mi majejo tla pod nogami: vse moje obrambe so se izkazale za jalove. Bilk, za katere sem se držala, da bi obstala v na videz zadovoljnem in obvladljivem življenju, ni bilo več. Vse skupaj je bilo potrebno postaviti na novo. Boleče izkušnje predelati in spustiti. Utvare opustiti.

Vendar sem že po nekaj dneh obstajanja v praznem in mrtvem prostoru opazila, da se nekaj znotraj mene budi in raste. To so bile – danes bi temu rekla tako – prve kali ljubeznive pozornosti do sebe. Zavedanja, da sem vredna, da se ukvarjam s sabo, poskrbim zase, tako da bo zame dobro in prav.

Stoklasa v mešanici, ki sem jo jemala več mesecev, mi je pomagala, da sem našla svoje življenjsko poslanstvo. V delu s kapljicami sem lahko združila vse, kar me je veselilo: pomoč ljudem, poučevanje, prevajanje, delo v naravi z rastlinami, ples.

Kapljice uživam že 20 let. Včasih si jih izberem sama, včasih mi jih izbere kdo drug. Intelektualen, razumski pristop pri izboru kapljic (zase pa tudi za druge) pomeni prej omejitev kot prednost, zato si kapljice večinoma izberem intuitivno (na slepo).

Esence, ki si jih sama prva leta razumsko nisem nikoli izbrala, so bile prve, ki so mi jih izbrali drugi – dokaz, da se pogosto ne zavedamo svojega najbolj izrazitega obnašanja!

V mojih osebnih mešanicah so že davno bile zastopane vse Bachove esence. Nekatere pogosteje, druge redkeje. Predsodke, da katera od esenc ni primerna zame, sem opustila!

Ob akutnih asmatičnih napadih so mi pomagale rešilne kapljice tako rekoč v trenutku. Tavžentroža, bor in lesnika so bile zelo pogoste v mojih osebnih mešanicah in njim pripisujem največ zaslug za to, da so v več letih moje mnoge in močne alergije izzvenele. Še nekaj let nazaj me je spremljala zadnja med njimi, alergija na mačko, in skoraj sem se že vdala v usodo, da mi je namenjeno, da me bo ta spremljala do konca življenja. A sem pred kakimi tremi leti nekoč na obisku opazila, da imajo mačko, vendar se nanjo ne odzovem z astmatičnim napadom. Po tem razveseljujočem dogodku sem svojo alergijo na mačko »preverila« z več mačkami. Ni je več!

Seveda nisem samo pila kapljice, ampak sem ob njihovi podpori urejala in spreminjala problematične stvari v svojem življenju: problematične odnose, nekonstruktivne vzorce obnašanja. Ne delam si utvar, da sem s pomočjo kapljic ali brez njih razrešila večino stvari v svojem življenju. Še vedno pijem kapljice in upam, da se z njihovo pomočjo vsak dan nekoliko, a vztrajno približujem tistemu namenu svoje duše, zaradi katerega sem tu.

 

Najina izkušnja: matične tinkture, plesi in pesmi za Bachove cvetove, po poteh Edwarda Bacha

Moja »stoklasovska« naravnanost mi ni dovolila, da bi »samo« pomagala ljudem s kapljicami. Prevajala sem literaturo o Bachovi cvetni terapiji, vodila izobraževanje o pomoči z Bachovimi kapljicami, odkrila in prevedla Dorscheve zgodbe za Bachove cvetove, učila plese v krogu za Bachove cvetove … Leta 2007 sem začela razmišljati o tem, da bi rada v zvezi s kapljicami doživela še eno, pravzaprav mistično in alkimistično izkušnjo: sama naredila matično tinkturo kot osnovo za Bachovo zdravilo.

Bach je zapisal, da je to možno, če želimo. Da lahko vsak med nami, tako kot on, pripravi cvetno zdravilo. Želela sem si pripraviti eno ali dve Bachovi esenci. Iskala sem rastišča Bachovih rastlin. Prostor, daleč stran od civilizacije, kamor še ni stopila človeška noga. Sveti prostor. Iskala sem in iskala. Veliko cikorije je raslo pod oknom moje sobe. A prostor ni bil pravi. Tudi noben drugi se mi ni zdel primeren. Iskala sem leto, dve, videti je bilo, da dovolj svetega prostora za pripravo Bachovega zdravila ne bom našla.

Uživala sem lesniko in ta mi je pomagala spustiti previsoke kriterije o rastišču Bachovih rastlin. Zgodilo se je leta 2009. Z Igorjem sva bila v Bohinjski Bistrici. Že pred časom sva visoko nad Bohinjsko Bistrico našla gozd z več trepetlikami. Zdaj sem se odločila, da pripravim matično tinkturo trepetlike. Treba se je bilo peljati z avtomobilom, nato pešačiti, nositi s sabo visoko po snegu še lestev, saj so najlepši trepetlikini cvetovi v vrhu drevesa. Ne da bi se posebej dogovarjala in načrtovala, sva se odpravila do trepetlik oba. Menila sem, da Igor vidi, da z lestvijo po snegu in z vsem ostalim priborom za izdelavo matične tinkture ne bom zmogla sama in gre zato z mano.

Toda ko sem se naslednjič odpravljala k naslednji Bachovi rastlini, sva šla brez posebnega dogovarjanja spet oba … In naslednjič tudi … In vsakič …

Zgodilo se je spontano. Čeprav nisva načrtovala, da pripraviva matične tinkture za vse Bachove esence, sva večino pripravila v prvem letu. Celo pomlad in poletje sva bila v naravi med rastlinami. Potegnilo naju je. Pomagala sva si z botaničnimi knjigami, pomagali so nama prijatelji z botaničnim znanjem, iskala sva in preizkušala. Ko sva našla primernejše rastišče, več rastlin, če so bile vremenske razmere boljše, sva matično tinkturo za določeno Bachovo esenco pripravila ponovno. Tako sva osnovo za izdelavo zdravila izboljševala. To počneva še danes.

Z delanjem matičnih tinktur se je najino doživljanje Bachovih esenc poglobilo. Menim, da se najgloblje povežemo z bitjem rastline prav ob ustvarjanju matične tinkture za zdravilo. Ko pijemo Bachove kapljice, smo v procesu preobrazbe in zdravljenja. Toda v še globljem procesu preobrazbe in zdravljenja smo ob ustvarjanju matične tinkture.

Ta proces ni samo lep in zdravilen, ampak pogosto tudi težak. Zahteva, da se spremenimo in spustimo preživeto, ravno tako in še bolj, kot se to dogaja ob uživanju kapljic. O ustvarjanju vsake matične tinkture bi lahko zapisala zgodbo. Bilo bi jih za celo knjigo. Včasih jih z Igorjem na cvetnih srečanjih in delavnicah tudi pripovedujeva. Tudi ko vodiva cvetne delavnice, na katerih skupaj z udeleženci pripravimo matično tinkturo za izbrano Bachovo zdravilo, smo vsi v procesu preobrazbe. Vodje delavnice prav tako kot vsi ostali. Ko ustvarjamo matično tinkturo, to delo zahteva, da se mu v celoti predamo.

Vedno se veselim ustvarjanja matične tinkture, a se včasih – po vseh izkušnjah – tudi vprašam: »Ali si upaš?« Vsako novo doživetje ob ustvarjanju matične tinkture, vsako novo spoznanje, vsak nov košček resnice, ki se nam ob ustvarjanju matične tinkture razkrije, ni samo darilo, ampak tudi zaobljuba, da bomo tej resnici v življenju sledili. Po tem, ko nekaj spoznamo kot svojo resnico, nam ni več dovoljeno, da bi to spregledovali in kršili.

Ustvarjanje matičnih tinktur za Bachove esence je ena najinih najlepših skupnih izkušenj, povezanih z Bachovo cvetno terapijo.

Prav tako lepa je najina skupna izkušnja ob plesih in prepevanju pesmi za Bachove cvetove. Tudi Igorjeve pesmi za Bachove cvetove so nastale spontano po več letih plesanja in poučevanja plesov v Sloveniji. Melodije za plese, večinoma latvijske, so z Igorjevimi besedili prvič v zgodovini dobile besedno sporočilo (besedilo), povezano z vsebino posamezne esence.

Od leta 2010 sva se z Igorjem že štirikrat podala na pot po Angliji in v letih 2010, 2013, 2016 in 2017 obiskala kraje, kjer je živel in delal Edward Bach (glej Po poteh Edwarda Bacha). V teh krajih sva naredila tudi matične tinkture tistih rastlin, ki so v Sloveniji redke (stoklasa, ki pa sva jo kasneje pripravila tudi v Sloveniji) ali pa sploh ne uspevajo pri nas (krinkar, uleks).